Десятирічна школярка з американського міста Канзас-сіті, виконуючи завдання вчителя, випадково винайшла раніше невідому молекулярну структуру – нову речовину, яка можливо допоможе у створенні нових методів накопичення енергії. Про це повідомляє прес-служба каліфорнійського Університету імені Гумбольдта.
П'ятикласниця Клер Лейзен (Clara Lazen) відвідує школу, що працює за методикою Марії Монтессорі. На одному з уроків вона та її однокласники отримали завдання – зібрати моделі молекул із кольорових кульок-"атомів" і пластикових паличок – хімічних зв'язків. Клер зібрала з деталей – "атомів" азоту, кисню та вуглецю – конструкцію, яка здалася її вчителю Кеннету Беру (Kenneth Boehr) дуже дивною.
Він зв'язався електронною поштою зі своїм приятелем Бобом Зеллнером (Bob Zoellner), професором хімії з університету, і переслав йому фотографію дивної конструкції. Зеллнер не зміг відразу відповісти своєму другові, чи відома хімікам ця речовина.
Науковець вивчив базу даних статей, де зберігаються наукові праці з хімії з 1904 року, і знайшов лише одну статтю, де згадувалося ця речовина – тетранітратоксікарбон. Проте у вигаданій школяркою структурі атоми були розташовані в іншому порядку, відтак хімічні властивості цієї молекули мали бути іншими.
Б.Зеллнер, який займається комп'ютерним моделюванням нових хімічних сполук, досліджував структуру і дійшов висновку, що ця речовина може використовуватися для збереження енергії. Він зазначив, що вона містить такі ж групи атомів, як нітрогліцерин – потужна вибухівка. Можливо, Клер насправді винайшла новий тип вибухівки, а може, щось інше.
Науковець надіслав статтю про нову речовину в журнал Computational and Theoretical Chemistry. У результаті Клер Лейзен стала співавтором наукової статті у віці десяти років.